بازاریابی و فروش املاک و مستغلات تبلیغات فروش بازاریابی املاک و مستغلات

 

به نام خدا

جناب آقای

عضو محترم هیات مدیره

پیشنهاد  بازاریابی و تبلیغات محلی(local ad and mkg)

1-    با توجه به اینکه در علم بازاریابی و فروش ثابت شده است که 94  درصد از مشتریان برای خرید محصول و کالای خود از آن بازدید کرده و یا‌ آن را آزمایش می کنند برای پیشبرد فروش این مجتمع نیز پیشنهاد می شود تبلیغات واطلاع رسانی کاملی در اتوبان همت و راههای ورودی برج صورت گیرد.

2-    با توجه به شکایات مخاطبان و بازدید کنندگان از سختی پیدا کردن پروژه نیاز به تابلوهای راهنمای نیز می باشد.

3-    با توجه به پیشنهاد ذکر شده در جدول زیر برخی از شیوه های اطلاع رسانی و بازاریابی  منطقه ای ارایه می شود امید است برای پیشبرد این هدف از طرف مدیران محترم دستورات مقتضی برای اجرای این امور ارایه شود.

 

 

 

 

 

 

تعریف نوع کارکرد

 

 

 

 

خدا

بازاریابی، فروش و تبلیغات تهاجمی

در فروش املاک

مهندس علی خویه

ساختار دپارتمان بازاریابی


ادامه مطلب ...

ساختار دپارتمان بازاریابی


ادامه مطلب ...


ادامه مطلب

 

 

 

 

مقدمه:

در خاتمه قرن بیستم متخصصان دانش بازاریابی، فروش و تبلیغات به یافته ای مهم دست یافتند که عبارت بود از این که بازاریابی، فروش و تبلیغات موفق، حاصل فعالیت معمول و روزمره کارکنان واحدهای بازاریابی، فروش و تبلیغات و بازاریاب های آن ها نیست بلکه پدیده ای است که آمیخته ای از طرز فکرها، اقدام ها، رقابت و فرآیند طرح ریزی بازار است. در سال ۲۰۰۰ دکتر Hugh Davidson استاد بازاریابی، فروش و تبلیغات دانشگاه گران فیلد انگلستان و مشاور شرکت هایی نظیر فولکس واگن، خطوط هواپیمایی بریتانیا و شل، نظریه ای بدیع در مورد بازاریابی، فروش و تبلیغات عرضه کرد که به «بازاریابی، فروش و تبلیغات تهاجمی» معروف شد.

در نگرش بازاریابی، فروش و تبلیغات تهاجمی، واحد بازاریابی، فروش و تبلیغات مسوول اجرای تمام نوآوری های عمده سازمانی است. دلیل این امر این است که بازاریابی، فروش و تبلیغات، در حقیقت رویکردی سودجویانه به کسب و کار است، سودی که بقای بنگاه اقتصادی را تضمین می کند و همین امر واحد بازاریابی، فروش و تبلیغات را راهبر تمام فعالیت های تولیدی می سازد.

برای بهره گیری از نگرش بازاریابی، فروش و تبلیغات تهاجمی، از یک سو باید فرآیندهای دست و پاگیر دیوان سالارانه را کنار گذارد و از سوی دیگر، این نکته را که تنها با هوشمندی و توانایی اقتصادی می توان یک بازاریابی، فروش و تبلیغات خوب داشت، به فراموشی سپرد زیرا امروزه بازاریابی، فروش و تبلیغات موفق، ایجاد فرصتی است که حاصل به کارگیری مناسب نگرش ها، سازماندهی و فنون بازاریابی، فروش و تبلیغات است. به همین دلیل رویکرد بازاریابی، فروش و تبلیغات تهاجمی فرمول ساده ای را ارایه می کند که عبارت است از اجرای طرح های راهبردی بازاریابی، فروش و تبلیغات با راهبردهای برنده به وسیله کارکنانی سرسخت، تلاشگر و پرنشاط.

ما قصد داریم تا در این مقاله، رویکرد بازاریابی، فروش و تبلیغات تهاجمی را به عنوان یک رویکرد موثر در گسترش بازارهای داخلی و بین المللی به بنگاه های اقتصادی کشور معرفی کنیم.

● رویکرد بازاریابی، فروش و تبلیغات تهاجمی

یافتن تعریف شفاف و مورد توافق برای بازاریابی، فروش و تبلیغات مشکل است. برخی آن را یک فن برای مدیریت قیمت ها می دانند. بعضی تصوری کاملا مالی از آن داشته و برخی آن را آمیزه ای از فنون می دانند.

عده ای آن را یک واحد در یک بنگاه و برخی دیگر، آن را همان عمل فروش می دانند. مشاوران شرکت آکسفورد مدیریت موثر منافع مشتری را معادل مناسبی برای تعریف بازاریابی، فروش و تبلیغات پیشنهاد کرده اند. واژه «مشتری» در این تعریف هم مشتریان بیرونی شرکت را شامل می شود که خریدار محصولات و خدمات بنگاه هستند و هم مشتریان داخلی بنگاه یعنی کارکنان سازمانی را که به نحوی مشتری همکاران خود هستند، دربرمی گیرد. واژه نفع مشتری به ترکیب مناسبی از کیفیت و قیمت اشاره دارد. واژه مدیریت نیز بر فرآیند کسب یا تولید نفع مشتری در کالا و خدمت دلالت دارد. اگرچه در تعریف پیشنهادی مشاوران آکسفورد به سودآوری فرآیند بازاریابی، فروش و تبلیغات اشاره ای نشده است، اما وجود واژه مدیریت اثربخش به نحوی اهمیت تولید نفع مشتری را به طور کارآمد و سودآور می رساند. به هر شکل به نظر می رسد که دشواری یافتن تعریفی مناسب برای بازاریابی، فروش و تبلیغات، به دلیل سردرگمی میان تعریف بازاریابی، فروش و تبلیغات و فعالیت بازاریاب ها است. در اکثر شرکت های بازاریابی، فروش و تبلیغات فقط نقش اجرایی بازاریابی، فروش و تبلیغات ها تصور شده و کارکنان بخش های دیگر شرکت به دلیل عدم تماس مستقیم با مشتریان بیرونی، نقشی در بازاریابی، فروش و تبلیغات برای خود قایل نمی شوند. بازاریابی، فروش و تبلیغات تهاجمی سعی دارد این احساس را به گونه ای تغییر دهد که همه کارکنان شرکت خود را بازاریاب بدانند. در رویکرد بازاریابی، فروش و تبلیغات تهاجمی بازاریابی، فروش و تبلیغات مستلزم فعالیت یکایک کارکنان بنگاه اقتصادی برای تامین کارآمد منافع مشتری در محصولات و خدمات و کسب سود بالاتر از متوسط در صنعت است در تعریف یاد شده یکایک کارکنان بنگاه اقتصادی بازاریاب محسوب می شوند و کارکنان واحد بازاریابی، فروش و تبلیغات وظیفه دارند همواره این موضوع را به همکاران خود در دیگر واحدهای بنگاه یادآوری کنند و خود نیز بر نقش بازاریابی، فروش و تبلیغات بالقوه خویش تاکید ورزند.

بر مبنای رویکرد بازاریابی، فروش و تبلیغات تهاجمی کارکنان یک بنگاه اقتصادی تنها دو هدف را دنبال می کنند: اول؛ افزایش منافع مشتری که در محصولات و خدمات نهفته است و دوم؛ کسب سودهای بالاتر از متوسط در صنعت.

در این فرآیند بازاریاب های تهاجمی، زمینه ساز تولید ناب هستند. ایده آل در نزد آنان تولید محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت پایین است و این دو عنصر، بنیاد اصلی حق مشتری محسوب می شوند.

در حقیقت زمانی بنگاه اقتصادی بهترین منفعت را از مشتری ببرد که مشتریان دریابند در آن جا ترکیبی از کیفیت، قیمت و خدمات به آنان عرضه می شود که بر قیمت، کیفیت و خدمات رقبای بنگاه بسیار می چربد.

+ نوشته شده در  ساعت   توسط www.alikhooyeh.blogfa.comگروه بازاریابی   |  نظر بدهید

مهندسی و کارشناسی ملک

مهندس علی خویه

www.khooyeh.com

کارشناس ارشد تحقیقات بازار شرکت توسعه بین المللی ساختمان

در این نوشته کوتاه سعی می شود تا شیوه ها و تکنیک هایی از عوامل و فاکتورهای کارشناسی ملک ارایه شود

به طور کل کارشناسی ملک به چند دلیل انجام می شود که مهمترین دلایل شامل موارد زیر می باشد.

1-    خرید و فروش

2-    سرمایه گذاری

3-    سکونت و تجارت

4-    ساخت و ساز

انواع کارشناسی نیز شامل موارد زیر می باشد.

·        کارشناسی قیمت ملک

·        کارشناسی کیفیت مصالح

·        کارشناسی موقعیت فیزیکی ملک

·        کارشناسی مخاطبان مصرف کننده ملک

با توجه به اهمیت و کاربرد بسیار وسیع کارشناسی قیمت ملک دراین بخش سعی می شود تا نکات مهم کارشناسی قیمت ملک ارایه شود

برخی از ضرایب مورد نظر در کارشناسی  قیمت ملک

فاکتور تاثیر گذار

میزان اثر گذاری بر قیمت (20)

ضریب اثر گذاری(4)

پی و فونداسیون

6

2

اسکلت

10

1

ضد زلزله

4

1

معماری و نقشه ساختمان

11

1

موقعیت محله کوچه و خیابان

4

1

شهرک یا شهر

6

1

رفت آمد محله ای

1

1

نزدیکی به اتوبان

2

1

فضای سبز اطراف

2

1

تاسیسات سیستم گرمایش و سرمایش

9

2

عایق سازی حرارت، صوت و رطوبت

12

2

رامپ و پله فرار

2

0

آسانسور

4

1

زه کشی و دفع فاضلاب

6

1

تهویه

6

2

مصرف انرژی

4

1

وسایل ایمنی و سوانح

3

1

سرویس بهداشتی و تجهیزات آن

16

2

آشپزخانه وتجهیزات

17

3

مبلمان

8

1

درب وپنجره

4

1

تزیینات و پرده

1

1

بالکن و تراست

2

1

پارکینگ و انباری

6

2

باتشکر

خویه

+ نوشته شده در  ساعت   توسط www.alikhooyeh.blogfa.comگروه بازاریابی   |  نظر بدهید

(( قرارداد پیش فروش مجتمع مسکونی))

 

این قرارداد در تاریخ      /   /   13 بین شرکت بین المللی توسعه ساختمان به شماره     ثبت142583 (که منبعد اختصاراً شرکت نامیده می شود)و از مشمولین ماده 1 آیین نامه اجرایی                       قانون حمایت از پیش خریداران واحدهای مسکونی بوده                                                            از یک طرف و خانم/ آقای .............................................. به شماره شناسنامه ...............................               صادره از از.......................... متولد........................ فرزند.......................................... ساکن ...............................................................................................................................تلفن.............................................. که دراین قرارداد منبعد خریدار نامیده می شود از طرف دیگر به شرح زیر منعقد می گردد.

 

ماده 1. موضوع قرارداد:

عبارتست از پیش فروش و پیش خرید یک واحد مسکونی به شمارة .................                                       واقع در طبقه .............بلوک.................. با مساحت تقریبی (به عدد)..............................                           معادل (به حروف)...................................... متر مربع. مشاعات ( طبق مشخصات مذکور                               در پیوست شماره یک این قرارداد) که بر روی عرصه                                                            پلاک ثبتی شماره (ع3) فرعی از 2833 اصلی، بخش1863  شهرستان تهران به مساحت کل 70/29566 متر مربع، به نشانی شمال غرب شهرک راه آهن جنب مجتمع آزاگان، مجتمع مسکونی در حال احداث است.

ماده2. بلا معارض و بلا اشکال بودن زمین و احداث ساختمان.

فروشنده گواهی می نماید که هیچ محدودیت و مانعی متوجه احداث ساختمان در زمین مذکور نبوده

  و خود شخصاً کلیة مراحل اداری و قانونی لازم را جهت احداث ساختمان انجام داده است و در صورت بروز هر گونه عارضه احتمالی در آینده نیز، شخصاً آنرا مرتفع و مسئولیت آنرا به عهده خواهد گرفت.

 

ماده 3. بهای مورد معامله.

بهای خرید هر متر مربع واحد مسکونی مورد معامله برابر(به عدد)........................................ ریال                               معادل( به حروف).......................... ریال می باشد و با توجه به مساحت تقریبی ...................... متر مربع کل مبلغ معامله ( به عدد)............................................ ریال و به (حروف).................................. ریال برآورد می گردد و به ترتیب مذکور در ماده 4 این قرارداد، از طرف پیش خرید و طبق برنامه پرداخت بها ( پیوست2) به فروشنده پرداخت خواهد شد. 

تبصره1. فروشنده اذعان دارد، که کلیه هزینه های مستقیم و غیر مستقیم تولید مانند هزینه مشاعات و مشترکات هزینه تأسیسات زیر بنایی و انشعابات آب، برق، گاز، فاضلاب، و تلفن، سود و جرایم قانونی تسهیلات بانکی، هزینه عوارض . مالیات، گواهی پایان کار ساختمان، هزینه های تفکیک و غیر آنرا در بهای مورد معامله لحاظ کرده و هر گونه تغییر در بهای مذکور صرفاً در صورت تغییر در مشخصات واحد مسکونی که قبلاً به توافق طرفین رسیده باشد، امکان پذیر خواهد شد.

تبصره 2. بهای قطعی مورد معامله با توجه به مساحت زیر بنای اختصاصی واحد مسکونی مندرج درصورتمجلس تفکیکی ثبت محاسبه و در هنگام پرداخت آخرین قسط مورد عمل قرارداد می گیرد.

تبصره3. در محاسبه بهای واحد مسکونی، مساحت بالکنهای سه طرف جانبی بازیک دوم و                 بقیه دو سوم منظور خواهد شد.

+ نوشته شده در  ساعت   توسط www.alikhooyeh.blogfa.comگروه بازاریابی   |  نظر بدهید

به نام خدا

مدیریت محترم

با توجه به تحقیقات محلی که در تاریخ 28 مرداد در خیابان های نرسیده به پروژه و خیابان ها بالای پروژه صورت گرفت نکات زیر بدست آمد اما برای تکمیل شدن این گزارش و بدست آوردن نتایج بیشتر و دقیقتر نیاز به بررسی و مطالعه بیشتر محلی در خیابان های سمت چپ و پایین عماران و اگر امکان داشته باشد باید تحقیقاتی نیز در سه راه فرمانیه صورت گیرد.

1-    در خیابان دزاشیب واحد هایی که بهر خیابان هستند و بسیار شیک باشند با امکانات مناسب به قیمت 5 میلیون به بالا به فروش می رسند

2-    کوچه های بالایی خیابان دزاشیب گرانتر از کوچه هایی پایینی هستند

3-    در داخل کوچه ها با توجه به فضای محیطی و امکانات نیز قیمت ها بین 4میلیون تا 5 میلیون بودند

4-    واحد هایی که تجاری می باشند به قیمت 12 میلیون به بالا به فروش می رسند

5-    یکی از کوچه ها به نام کوچه سلیمی به علت اینکه پارک کوچکی دارد کمی گرانتر می باشد

6-    در اطراف پروژه بهاران قیمت ها بین 4 میلیون تا 5/5 میلیون می باشند

7-    واحد های حیاط دار نیز گرانتر بودند

8-    قیمت پیش فروش که از دو مکان قیمت شد بین 3 میلیون تا 4 میلیون می باشند

9-    چند واحد سمت راست تر پروژه یک واحد مسکونی بسیار شکیل نمای زیبا با تمام امکانات شامل استخر سوناو جکوزی و 4 طبقه تک واحدی به قیمت 5/5 میلیون قیمت گذاری شده بود ولی مالک حاضر بود متری 5 میلیون نیز بفروشد

10-عوامل تاثیر گذار در افزایش و کاهش قیمت ها شامل موارد زیر بودند که باید بیشتر بررسی می شدند

جنس و کیفیت مصالح، کف، نما، استخر، سونا جکوزی، فضای سبز، نزدیک بودن به بحر خیابان، نزدیک بودن به سه راه فرمانیه و نیاوران، نزدیک بودن به مرکز تجاری دزاشیب، پارکینگ، سازه، شمالی و جنوبی بودن

 

با تشکر

خویه

+ نوشته شده در  ساعت   توسط www.alikhooyeh.blogfa.comگروه بازاریابی   |  نظر بدهید

به نام خدا

 

 

مهندسی فروش

 

مهندس علی خویه

khooyehali@yahoo.com

 

مقدمه:

نخستین گامها در شناخت مفهوم پدیده‌ها ، با تعریف نمودن آنان آغاز می‌گردد . تعریف‌شناسی ، اشرافی نسبت به موضوع در اختیارمان می‌نهد و یاریمان می‌دهد تا با ذهنی روشنتر به جستجو و پژوهش در محتوای آن ادامه دهیم . در این نوشته کوتاه برای شناخت بیشتر مهندسی فروش، ابتدا به تعریف مهندسی خواهیم پرداخت و سپس مهندسی صنایع را تعریف نموده و آنگاه این تعریف را به تفسیر خواهیم نشست .

در پایان توانایی این را خواهیم داشت که با بیانی روشن و صریح ، تعریفی کوتاه اما مبین و مفهومی از مهندسی فروش را با دید و نگرشی نو ارائه دهیم تا بتوانیم بیشتر بر پژوهش در حیطه دانش مهندسی فروش تاکید کرده و پیشرو باشیم.

 

 

مهندسی  (engineering)به چه معناست ؟

تاکنون بارها و بارها این واژه را در کاربردهای عامیانه و تخصصی شنیده‌ایم با وجود آنکه این مفهوم ابتدا فقط برای رشته ها فنی مرسوم بوده ولی امروزه در اکثر کشورهای توسعه یافته این مفهوم را حتی برای شاخه هایی از رشته های علوم انسانی نیز به کار می رود

مجمع اعتباری مهندسی و تکنولوژی

(the Accrediation Board for Engineering and Technology)

که یکی از وظایف آن تعریف و یکسان‌سازی واژه‌های مهندسی است ، مهندسی را به صورت زیر تعریف می‌کند.

مهندسی، مجموعه مهارتهایی است که با استفاده از معلومات ریاضی و علوم طبیعی و در اثر مطالعه ، تمرین و تکرار حاصل شده‌اند و ما را به راههای بهره‌گیری اقتصادی‌تر از مواد اولیه و منابع طبیعی در جهت منافع انسانیمان رهنمون می‌کنند . با این تعریف می توان مشاهده کرد که حیطه وسیعی در این تعریف جای می‌گیرند و به طور کلی می‌توان گفت که هدف نهایی آنها کمک به زندگی بهتر و راحت‌تر برای مجموعه انسانهاست.

 

 مهندسی فروش را چگونه تعریف کنیم ؟

با تعریفی که از مهندسی پیدا کردیم اینک به مهندسی فروش باز می‌گردیم بی‌شک موفقیت در هر تخصصی مستلزم اشراف کلی بر جوانب آن می‌باشد و یکی از نکات مهم در این مبحث ، دانستن تعریف منطقی و صحیحی از آن تخصص می‌باشد . ؛ اما مهندسی فروش چیست ؟ ابتدا بهتر است تا یک تعریف از یکی از شاخه های مهندسی که مهندسی صنایع است ارایه دهیم تا با کسترش آن بتوان به تعریف مهندسی فروش رسید. علت بررسی مهندسی صنایع در مهندسی فروش به دلیل این است که بیشتر نظریه پردازان مدیریت و فروشیابی ابتدا در رشته های صنایع تخصص داشته اند و از این شاخه نظریه ها خود را مورد آ‍زمایش و اجرا گذاشته اند. برای نمونه آدام اسمیت1 ، اقتصاددان معرف اسکاتلندی، در سال 1776 در کتاب ثروت ملل ایده تقسیم کار را برای بهبود بهره‌وری مطرح کرد. پیاده‌سازی این ایده روی فعالیت سوزن سازی در یک کارگاه نشان داد که با تقسیم فعالیت به چهار عملیات جداگانه، خروجی 5 برابر افزایش یافت توسعه مهندسی صنایع در آمریکا در سالهای اول 1900 توسط فردریک تیلور6 ، پدر مهندسی صنایع، آغاز شد، تیلور کسی بود که از طریق انجام فعالیت‌های صنعتی و بر اساس آزمایش به توسعه اصول و مفاهیم پرداخت و توجه خود را روی روش‌های علمی انجام کار و مدیریت یک واحد تولیدی متمرکز ساخت. تا قبل از تیلور کارها بر اساس حسابهای سرانگشتی انجام می‌شد و از استانداردهای علمی، برنامه‌ریزی مدیریتی و رویه‌های تحلیل خبری نبود. هدف تیلور تغییر این وضعیت به شرایطی بود که نشان دهد مدیریت یک فعالیت علمی است و نه یک فعالیت اتفاقی و باری به هر جهت. شاید بتوان این حرکت علمی را سرآغازی برای مهندسی فروش دانست همانطور که در علم تحقیقات فروشیابی با استانداردهای عملی و تحقیقاتی سعی می شود تا نقاط قوت و ضعف رویه فروشیابی و عوامل فروشیابی مشخص شود در بحث مدیریت علمی تیلور نیز این شاخص ها مشاهده می شود.

انجمن مهندسی صنایع آمریکا، تعریف ذیل را بیان کرده ‌است :

مهندسی صنایع رشته‌ایست که با طراحی ، پیاده سازی و بهبود سیستمهای یکپارچه ای از انسان  (human) ، مواد  (material)، اطلاعات  (information)، تجهیزات (instrument) و انرژی  (energy)مرتبط می‌باشد . این رشته بر پایه دانش تخصصی در علوم ریاضی ، طبیعی ، اجتماعی و نیز قوانین و روشهای تجزیه و تحلیل مهندسی و طراحی بنا شده است تا به کمک آنها به ارزیابی نتایج حاصل از سیستم‌های یکپارچه بپردازد . همانطور که در این تعریف واضح است در بحث فروشیابی و تحقیقات فروش نیز نظریه پردازان و پژوهشگرانی چون کاتلر(1991) آندرسون و فورنل (1994)، گامسون (1993)، اسکلت و دیگران (1995)، شنیدلر و باون (1995)، استورباکا و دیگران (1994) و زیتامل و دیگران (1990) و ... نیز فروشیابی را تبیین و تدوین و بهبود سیستم هایی از مدیریت منابع انسانی، مدیریت کالا و خدمات،  مدیریت مشتریان و مصرف کنندگان، مدیریت سیستم های اطلاعات فروشیابی و آمیخته هایی مختلف از فروشیابی دانسته اند.

و اما در شاخه ای دیگری از علم مهندسی، انجمن IEEE مهندسی نرم افزار را اینگونه تعریف می کند: مهندسی نرم افزار عبارت است از بکارگیری یک روش سیستماتیک، منظم و قابل اندازه گیری برای تولید و توسعه، عملیاتی کردن و نگهداری نرم افزار . در این تعریف با توجه به گسترش علم فروشیابی با مهندسی اطلاعات و ارتباط بسیار نزدیک آن با نرم افزارهای کامپیوتری، می توان مهندسی فروش را با توجه به تعریف مهندسی نرم افزار بدین صورت تعریف کرد:

مهندسی فروش عبارت است از بکارگیری یک روش سیستماتیک، منظم و قابل اندازه گیری برای تولید و توسعه ، عملیاتی کردن و نگهداری فروش. مهندسی فروش همانند مهندسی نرم افزار شامل مجموعه ای از تکنیکها و قواعد معتبر مهندسی بمنظور کاشت، داشت و برداشت فروش است.

برای نمونه یک مهندس فروش نیز مانند یک مهندس نرم افزار سعی دارد با روشی سیستماتیک و قابل اندازه گیری نرم افزارهای به روز و مدرن را به فروش با توجه به مصرف کنندگان خود ارایه دهد.

 

 

 

 

 

 

 متدولوژی مهندسی فروش

متدلو‍ژی مهندسی فروش را با توجه به منابع مهندسی و تحقیقات فروش می توان در سه مرحله بررسی نمود این مراحل شامل موارد زیر می باشد.

•   بازشناسی : این مرحله از مهندسی فروش شامل دریافت و توصیف نیازمندیها، قوت ها، ضعف ها فرصت ها و تهدید های فروش و عوامل درگیر در فروش مانند قیمت، محصول، کانالهای توزیع، تبلیغات و ...می باشد. برای بررسی ، ارزیابی و کاربرد این سیستمها ، دانش و مهارتهای علوم ریاضی ، علوم فیزیکی و علوم اجتماعی به همراه فنون و تکنیکهای طراحی مهندسی مورد نیاز است

•   بازنمایی : مرحله بیان و تشریح موارد فوق می باشد. متدلوژی مهندسی فروش همانند پلی است که ارتباط بین اهداف مدیریت و عملکرد عملیاتی عوامل فروشیابی را بازنمایی می کند.

•   بازآفرینی:  این متدولوژی، دارای تکنیک و دستورالعمل هایی برای مجموعه عوامل فروشیابی می باشد. در این متدلو‍ژی،  اصول و تکنیکهای بهبود ، طراحی و نصب سیستمهایی شامل انسان ، مواد ، اطلاعات ، انرژی و تجهیزات برای فراهم آوردن امکان تولید کالاها و ارائه خدمات بشکل کارا و مطلوب میباشد . .. مهندسان فروش همانند مهندسان صنایع  درگیر افزایش بهره‌وری در مدیریت منابع انسانی ، روشها و تکنولوژی هستند ، مهندسی فروش بستر لازم برای تعامل تخصصهای مختلف و کار گروهی را به بهترین وجه ایجاد نموده و در نتیجه طرح ، برنامه‌ریزی ، اجرا و نظارت بر عملکرد نظامهای تولیدی خدماتی به‌صورتی منسجم‌تر انجام میگردد و این انسجام امور به بهبود مستمر در جهت سهولت کارها ، راحتی کارکنان ، کاهش هزینه‌ها ، ارتقا کیفیت و جلب رضایت مشتریان  ختم خواهد گردید. در فروشیابی مدرن مساله بازآفرینی یکی از نکات حائز اهمیت است به طور که مهندسی مجدد و بازآفرینی را در تمامی عوامل درگیر با فروشیابی اجرا می نمایند حتی مشتریان را نیز مهندسی بازآفرینی می کنند. برای نمونه شرکت آلکاتل در ساخت گوشی های جدید خود این متدولوژی را به اجرا گذاشته و مهندسی فروش خود را مجددا بازآفرینی نموده است و در ساخت گوشی های جدید خود به دنبال مشتریان خاص و جدیدی بوده است.

 

 اصول مهندسی‌ فروش

+ نوشته شده در  ساعت   توسط www.alikhooyeh.blogfa.comگروه بازاریابی   |  نظر بدهید

 

 

به نام خدا

گزارش sms marketing  آزمایشی

جناب آقای مهندس خویه

 

 

به نام خدا

گزارش sms marketing  آزمایشی

جناب آقای مهندس خویه

مدیریت محترم فروش وبازاریابی

طبق هماهنگی های به عمل آمده با جنابعالی تکنیکmarketing  SMS  به طور آزمایشی برای 40 شماره همراه که ساکن برج و چند تن از  سرمایه گذاران بزرگ بودند به اجرا درآمد از بین 40 اس ام اسی که ارسال شده بود 11 نفر‌ازآنها با اینجانب تماس گرفتند و پس از توضیحات و ارایه اطلاعات لازم 1 نفراز‌آنها شخصا به دفتر فروش مراجعه کرده و 2 نفر دیگر نماینده خود را برای مذاکره با دفتر فروش هماهنگ کردند که مذاکرات باآنها همچنان ادامه دارد.

باتوجه به اینکه این شیوه بازاریابی به صورت آموزشی برآیند نسبتا خوبی داشته چنانچه امکان دارد نسبت به اجرای این شیوه در سطح وسیع در صورت صلاحدید اقدامات

/ 1 نظر / 15 بازدید
FreeSmile.IR - اسمایلستان ایرانی - سایتی پر از شکلک برای وبلاگ شما

FreeSmile.IR به معنی کلامی شکلک رایگان - مجموعه ای بیش از 4500 شکلک متحرک و زیبا - --- نحوه استفاده : برای استفاده از شکلک ها در وبلاگ بر روی شکلک مورد نظر کلیک کرده و کد مورد نیاز را در ویرایشگر ارسال پست وبلاگتان قرار دهید --- امیدواریم این ابزار که با زحمت بسیار برای شما تهیه شده است مورد استفاده اتان قرار گیرد در صورت تمایل لینک سایت را در لیست دوستان خود قرار دهید با آرزوی موفقیت و شادکامی